Tuesday 19 February 2019

[Mini Novel] K.A.D.L.R (BAB 17)

Radzi melangkah masuk ke dalam dobi layan diri. Beg kertas yang berisi baju dalam wanita itu dikerling sikit. Ikut hati dia, nak bungkus dalam plastik je tapi sebab Danny baik hati sangat nak letak dalam beg kertas, dia ikutkan je.
Radzi berhenti di dinding yang ditampal notis oleh management dobi layan diri. Baru dia nak keluarkan telefon pintarnya dari poket, badannya dirempuh oleh seseorang sehingga beg kertas yang dipegang tadi terjatuh ke lantai.
“Eh, sor...”
“Tak ap...” ayat Radzi termati sendiri.
“KAU!” Serentak, mereka berdua menuding jari pada sesama sendiri.
“You owe me an apology, miss!” Radzi senyum sinis pada gadis berambut karat tu, “Sampai jatuh barang aku kau rempuh.”

Mel buat muka. Dia tahu salah dia, tak payahlah nak ingatkan! Mel menunduk nak mengutip beg kertas milik Radzi tetapi matanya terbuntang melihat isi beg kertas yang terjatuh di lantai, "Oh My God! You pervert! Pencuri baju dalam! Lelaki gila!"
Radzi dengan spontan menutup mulut Mel, "Wei, diam! Kau gila ke?"
Mel dengan sekuat hati menolak Radzi menjauhi dirinya. Tangannya disilangkan ke dada, "Kau yang gila! Kau rupanya yang curi baju dalam aku! Dasar lelaki tak guna!"
Berubah sikit muka Radzi! Bra budak ni rupanya!
“Pervert! Pervert!” Mel mengejek Radzi, separuh geram dan separuh malu.
"WEI, TAK KUASALAH AKU NAK CURI BAJU DALAM KAU! DAHLAH SAIZ KANAK-KANAK!" Radzi dah meninggikan suaranya! Nasib baik saja kedai dobi layan diri itu tiada orang lain! Cuma ada dia dengan perempuan tak ada adab tu.
"Saiz kanak-kanak? You...!" Mel menuding jari pada wajah Radzi, "Buta!"
"Biar buta dari gila macam kau! Lain kali dah tahu basuh baju kat dobi, janganlah tinggal adik kau tu dalam mesin! Bangang punya perempuan!" Radzi membentak geram sebelum dia berlalu keluar dari kedai dobi itu.
"Hey, we're not done here!" Mel menjerit lantang namun Radzi pura-pura tidak mendengar dan terus berlalu.
Mel menghentakkan kakinya geram sebelum dia tunduk mengutip 'adik'nya yang hilang sejak semalam. Sewaktu dia mencapai beg kertas, ada sekeping nota terkeluar dari itu. Dia kerutkan dahi sebelum nota itu diambil dan dibaca.
"Sorry, saya terambik baju cik. Mungkin cik tertinggal dalam mesin pengering dan saya pun tak check mesin tu dulu sebelum keringkan baju saya. Saya minta maaf sekali lagi. InsyaAllah baju cik ni masih boleh dipakai. Saya tak buat benda pelik-pelik dengan baju dalam cik. Sincerely, saya yang terambik baju cik."
Mel hela nafas. Shit, I owe him an apology!

Radzi duduk di kerusi yang sudah siap bersusun. Panas betul hati dia dengan tuduhan minah tadi tu. Apa dia tengok rupa aku ni ada rupa orang gila seks ke? Bangang!
“Kau okey ke, Radzi?”
Radzi tersentak sikit bila ditegur Adib, “Okey je, bang.”
Adib senyum. Jelas di wajah Radzi, yang pemuda itu sedang menahan rasa tidak elok dalam dirinya, “Kau pergilah rehat kat bilik belakang. Tarik nafas panjang-panjang. Selagi kau tak tenang, jangan keluar dari bilik tu.”
“Tapi...”
“Pergi, Radzi! Kau mood tak elok macam ni, boleh kacau mood customer jugak.”
Radzi mengangguk. Dia akui kata-kata Adib tu. Selagi dia tak cool down, selagi itulah dia akan rasa sakit hati. Perlahan-lahan dia bangkit dari kerusi yang dia duduki tadi dan berlalu ke bilik rehat pekerja.
“Kau apahal?” Is, sepupu Adib menegur saat Radzi masuk ke dalam bilik rehat itu.
“Serabut kepala sikit!”
Is senyum sebelum bahu Radzi dicekak sikit, “Rest! Aku keluar dulu.”
Radzi mengangguk sebelum dia duduk di atas katil kayu yang tersedia. Dia teringat balik wajah Mel yang memerah sambil menuduh dia tadi! Gila aku ni, dia tuduh aku macam tu pun aku rasa dia cantik! Bongok!
Getaran dari poket seluarnya buat dia menghela nafas. Bertubi-tubi getaran ni. Mesti grup rumah sewa ni.

Kasyaf
- Radzi-
- Kau pulangkan dah ke benda alah tu dekat tuannya?-

Aman
- Eh, korang tau ke siapa tuan punya barang tu?-

Kasyaf
- Tak tau-

Aman
- Dah tu...?-
- Macam mana nak pulangkan?-

Danny
- Radzi pergi tanya setiap sorang kot-
- Benda alah ni awak punya ke?-
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-

Aman
- Bengkaklah pipi Radzi kena penampar setiap kali dia tanya soalan tu-
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-

Lutfi
- Radzi senyap je. Tak jumpa tuan punya barang kot-

Radzi
- Jumpa dah-
- Pulang dah-

Danny
😱😱😱😱-
- Kau memang pergi tanya sorang-sorang ke?-
- Perghhh-
- Berani-

Radzi
- Taklah-
- Aku terlanggar sorang perempuan ni-
- Beg kertas yang ada bra tu terjatuh-
- Bra tu terkeluar-
- Perempuan tu terus mengaku dia tuan punya bra-

Aman
- Kenapa kau taip mesej kau macam Kacap wei?-
- Serius siak-
- Takut tittew-

Radzi
- Perempuan tulah! Tuduh aku macam-macam. Pervert la, lelaki tak guna la-
- Bengong-
- Betul kata Jep Sepahtu, perempuan cantik tak semestinya bijak-

Lutfi
- Hahaha-
- Tak boleh blah-
- Lawa ke perempuan tu?-

Radzi
- Tak. Hodoh-
- Macam nenek kebayan-

Danny
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-
- Marah sangat tu-

Radzi
- Korang ingat pasal budak perempuan yang aku kata tak ada adab dulu tu?-

Aman
- Ingat-
- Awat?-

Radzi
- Dialah tuan punya bra-

Danny
- Maigad-
- Jodoh dari sepasang bra-

Lutfi
- Palaotak sepasang πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-
- Sehelai la-

Radzi
- Bangang Danny-
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-

Aman
- Anak-anak-
- Apa ni? Tak elok buat lawak sebegini-
- Nak kena marah dengan Kacap ke?-
#pencetusummahaman #melawakmelawakjugesolatjanganlupe-

Kasyaf
- Apa kau kaitkan nama aku pulak?-

Aman
- Lah, kau kan MAMA πŸ˜πŸ˜-

Danny
- Mama -

Lutfi
- Mama -

Kasyaf
- Bongok-

Radzi
- Hahahaha-
- Bongok sekor-sekor-
- Terhibur hati aku-
- Hilang terus rasa marah-
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚-

Danny
- Ha, apa lagi?-
- Belanja steaklah woi-
- Daging Wagyu please...-

Radzi
- K. Bye-

Radzi ukir senyum sebelum menggelengkan kepala. Crazy dudes! 

Aman melangkah masuk ke dalam rumah dengan wajah yang agak letih, “Assalamualaikum.”
“Waalaikumussalam,” Danny yang sedang duduk berlunjur dengan Radzi di ruang tamu menjawab, “Eh, awal kau balik hari ni? Tak ada kelas?”
Aman meletakkan beg galasnya di tepi Danny sebelum dia duduk, “Habis dah. Tengok anime ke?”
Danny dan Radzi serentak mengangguk.
“Kau apahal muka macam ayam kena sembelih tak habis ni?” Tanya Radzi pada Aman bila melihat Aman yang kelihatan penat lebih dari biasa. Danny sama mengangguk pada pertanyaan Radzi, memang nampak Aman penat terlebih.
“Letih wei, jalan dari fakulti aku sampai rumah. Lapar pulak tu.”
Danny dan Radzi terus berpaling memandang Aman, “Kau jalan kaki?”
Aman angguk, “Kenapa?”
“Panas-panas ni?” Danny bertanya lagi, “Kenapa tak telefon aku? Boleh aku ambik kau.”
Aman senyum, “Patut tadi aku balik dengan Azim tapi dia kena jumpa lecturer. Patut nak tunggu tadi tapi rasa lapar nak mampus, balik jelah.”
“Apasal tak makan dulu?” Radzi bertanya.
Aman sengih, “Aku tinggal wallet.”
“Kau ni, Aman...” Radzi dah menggeleng.
“Telefon aku lain kali. Apa guna aku ada kereta tak boleh nak tolong kawan aku,” Danny buat muka macam nak marah.
“Ala, selalu sangat dah aku kacau kau. Lagipun aku tau kau dengan Radzi nak rehat kan lepas test semalam. Takkanlah aku nak kacau masa senggang kau. Dahlah, aku nak solat. Lepas tu aku nak masak. Korang dah makan?” Aman sengih sebelum berdiri.
Radzi dan Danny serentak menggeleng, “Belum!”
“Kasyaf dengan Lutfi balik tak tengahari ni?”
“Entah,” Danny angkat bahu, “Kasyaf kata ada perjumpaan Projek Dapur Amal hari ni. Tak tahulah perjumpaan tu petang karang ke, malam karang ke.”
Aman angguk, “Tak apalah. Aku solat dulu. Lepas tu kita masak.”
“Solat sekali jom. Kami pun tak solat lagi ni,” ujar Radzi pada Aman sebelum berdiri,
“Okey!” Aman angguk sebelum dia sengih jahat, “Siapa yang last ambil wuduk, jadi imam!”
Danny yang baru nak menutup VLC Media Player yang terpasang pada laptopnya panggung kepala melihat Radzi dan Aman yang dah berlari ke bilik air, “Cinabeng! Woi, mana aci macam gini!!!”


Kacap dan Empat Budak Kacak are back!! :)

12 comments:

  1. Thanks for updating. Tak sabar nk baca next chapter. Tak sabar jugak nak tau next update psl FLY huhu

    ReplyDelete
  2. yeay.....paling suka dengan kacap dan empat budak kacak ni..lama sangat menghilangkan diri...rindu

    ReplyDelete
  3. Yeayyy....winduuuuu...sgt ngan diaorg ni.....tak kecoh....tak sah... thanks writer....

    ReplyDelete
  4. Wahhh. Rindu sgt2 kt kasyaf n the geng

    ReplyDelete
  5. Waa jodoh radzi dah mai.. Tq update😊

    ReplyDelete
  6. Alaaaaaaa baru nak layannnn btw xsbr nak tgu update seterusny

    ReplyDelete
  7. Hoorayyyy!!!! tq najwa

    btw ai nk bgtau for some reasons their friendship reminds me of SHINHWA. hehe

    ReplyDelete
  8. Thank yau najwa ❤️❤️❤️. Baru acah nak komen setiap ayat. Lupa pulak ni bukan watpad

    WidadAmsyar

    ReplyDelete
  9. JADIKAN AGEN KAMI MENJADI FAVORIT ANDA ,
    AYOO BERGABUNG BERSAMA RIBUAN MEMBER KAMI YANG LAINNYA
    HANYA DI HTTP :// WWW.ARENA-DOMINO.COM
    BONUS ROLLINGAN TERBESAR 0,3 % SETIAP MINGGUNYA .
    Untuk keterangan lebih lanjut, segera hubungi kami di: WA : [+855]964967353

    ReplyDelete
  10. terubat rindu pada ma kacap n the gang...thank you najwa...

    ReplyDelete
  11. Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top



    Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live



    Nonton Film Streaming Movie Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia Gratis Online Download - Layarkaca21 Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru

    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com



    Nonton Film Streaming Movie INDOXXI Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia dan English Gratis Online Download - INDOXXI Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru.

    Bioskopkeren, Nonton Movie 21, Dunia21, Lk21, Jurangan21, Nonton Film21, Indoxxi, Nonton streaming, Nonton Drakor

    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com


    ReplyDelete