Friday 8 June 2012

Lagu Untuk Kamu ;)

Setiap kali aku buka blogmu
Aku mencari entry baru
Sungguh aku rindu
Walaupun aku tidak tahu siapa kamu

Setiap hari aku buka facebook page-mu

Aku mencari post darimu
Gembira rasa hatiku
Bila kau buat status baru

Petikan gitarmu buat aku terharu

Alunan suaramu buat aku haru biru
Sungguh aku tidak tahu apa terjadi padaku
Adakah aku sudah jatuh hati padamu?

Debaran di dada

Cuba aku tepis
Getaran di jiwa
Cuba aku hapus
Namun aku tidak berjaya
Namamu aku sebut setiap masa

Orang kata aku gila

Suka pada kamu
Yang aku tidak tahu siapa
Namun apa dayaku
Gerak jarimu memetik gitar
Memikat hatiku

Petikan gitarmu buat aku terharu

Alunan suaramu buat aku haru biru
Sungguh aku tidak tahu apa terjadi padaku
Adakah aku sudah jatuh hati padamu?


p/s: puisi yang saya buat secara suka-suka  :)

No comments:

Post a Comment