Tuesday 15 January 2013

Sahabat Sampai Syurga


Hari ini kita bergaduh

Berebut permainan
Esoknya kita berbaik
Berkongsi pensel warna
Kita bergaduh lagi
Sebab kita berbeza pendapat
Kau kata kau betul
Aku kata aku betul
Tapi esok kita berbaik semula
Kau tak boleh kalau tak ada aku
Aku tak boleh kalau tak ada kau
Bicara kita
Kadang kasar
Buat orang fikir kita bertegang urat
Tapi itu memang cara kita berbicara
Maaf
Selalu meniti di bibir
Saat kita sedar kita sudah terlanjur bicara
Aku sayang kau
Ayat yang selalu kita ucap
Saat mahu berbaik
Bagaimana aku harus hidup tanpa kau?
Aku lumpuh tanpa kau
Aku rebah tanpa kau
Kadang-kadang kau menjatuhkan aku
Tapi
Kau akan tarik tangan aku
Bantu aku berdiri semula
Berjalan dengan aku
Berlari bersama aku
Tanpa kau
Aku tak mungkin jadi aku yang sekarang
Tanpa kau
Aku mungkin sudah mati
Kau musuh utama aku
Dan yang pasti
Kau,
Sahabat aku sampai Syurga nanti

No comments:

Post a Comment